« アイドルは火山 | Main | 煎餅でアシがつく。 »

08/04/2005

27日 2部(総合)

CAUTION

ここから先、嵐2005サマーツアー”One”の、
27日大阪城ホール2部総合の感想になります。
1部の時は前半、MC、後半、思い込み(笑)と分けましたが、
曲順などの変わりはほぼナイので、総合の感想にしました。
総合って言っても、ほぼMC+αの感想になってるかも・・・。
あとは気付いたところ、チョコチョコといった感じです。
レポなんていう大したモノは書けませんが・・・(汗)。
ネタばれやーよって方は、お気をつけくださいませ♪
あと、相当頭が壊れかけてたりするコトあります。
お気をつけ下さい(爆)。

今度の席はスタンドAブロックの2階席から2列目あたりでした。
センターステージの真横ってところでしょうか。
意外によく見えそうな席でよかった!

では、印象に残ったところなど。

■コンサート前半■
オープニングの『Yes?No?』で、5人が大ちゃんを先頭に一列に並んで千手観音みたいに(この例えもどうなんだか;)、手を使ってパフォーマンスをするところがあるんですが、この時初めて正面からの様子をモニターで見たので、「こうなってたんだ~」と感心&感動。
すごくキレイに手の動きが揃ってて、美しかったです。
出てくるところはやっぱり鳥肌モノでした。
キラキラしてて、カッコいいんだなぁ・・・(あ。お花畑が見えるよ~。ウフフ、アハハハハハハ(←殴り倒してください))

MC前の『ROMANCE
これまた1部の時はあんまり見えなかったんですが、みんなの踊りがかわいい(*^-^*)!!
曲の始まりに、3(相・ニ・櫻):2(大・松)に分かれて(組み合わせに自信ナシ;)、小芝居?してるんですが、それがメチャクチャかわいい♪
相葉ちゃんがピストル撃つ真似して、ニノと翔くんが「よーいドンッ!」って感じでかけっこのスタート準備。で、3人が大ちゃんと松本さん目掛けて走っていって、5人揃ったところでお尻フリフリの仲良しダンス♪(今春のMステSP『a Day ~』で相・ニ・櫻がやってたのと一緒のやつです)
ほぼ目線は大ちゃんに釘付けになってしまってましたが;、サビの部分のところで一斉に飛んで、足を後ろでチョンチョンと合わせる振りがあるんですが(うわぁ・・・。説明ベタですみません<(_ _;)>)、そこがメンバー全員めんごくてめんごくて、心の中で「きゃぁぁぁぁ♪」と叫んでました。
この振り付けで余計この曲好きになったなぁ(笑)

■ MC (内容の順番は覚えれてないのでバラバラです)
さっきの『ROMANCE』の曲の話になったとき、ニノが大ちゃんに
「あなた、ちゃんと振り付け覚えてる!?」って言ってました(笑)。
ニノによると、どうも大ちゃんは『ROMANCE』の時、イマイチ自信なさそうに最初ニノの方を見ながら踊りだすそうです。
そしたら松本さん(だったかな?)も、大ちゃんがステージに貼ってある立ち位置の印から微妙にズレてるところにいると暴露(笑)。なんか、「え?もう始まんの?」って感じでボーっとしてるらしいですよ。
ソロ曲で力を出し切ってるのかしらね??
更に『ROMANCE』の話の中で、さっき翔くんがニノの足を踏んだ話に(^-^;)。ニノが「この人、足踏むんだもん」って感じで言ってたら、何故か5人でその時のコトを再現してみてました(笑)。翔くん、的確に踏んでました。

『One』のCM撮影後、相葉ちゃんの家にご飯を食べに行ったことも話してくれました。すごい久しぶりだったみたいだったんだけど、相葉ちゃんのお父さんとの出来事をメンバーが再現してくれたのが面白かったです。
食べ終わって帰るときに、相葉ちゃんのお父さんとメンバー一人ひとりが握手でバイバイしたらしくて。大ちゃん→ニノ→松本さん→翔くんって順番にヒトコトずつ言葉交わして握手してって感じだったんだけども、何故かお父さん、翔くん→松本さんって感じでもう1回握手しようとしたらしいの(笑)。
そしたら松本さん「あ。さっきしましたよ」って拒否っちゃったらしいです(爆笑)!!再現終わってメンバーから「お前、握手ぐらいしてやれよ~」って突っ込まれて、「俺も後からそう思ったんだけどさぁ。『もうしたよ』って思ったんだよ」って感じのいいわけをしてました(笑)。
相葉ちゃんがお父さんの役をしてたんだけど、微妙に悲しそうで、それが余計に面白かったのと、松本さんらしい行動にかなり笑わせてもらいました。

相葉ちゃんの家に関連した話から、相葉ちゃんの家にサインが置いてあるよね?って話に。相葉ちゃんの家に西田敏行さんのサインが飾ってあるんですけど、西田さんご本人が来たことはないらしくて、みんなに「偽物だよ」って言われまくって「本物だって」と一生懸命否定する相葉ちゃんがかわいい♪
そしたらニノが、「じゃあ今度、寺尾聰のサイン貰ってきてあげよっか?」って感じでメチャメチャ親しい雰囲気を醸し出して言ってたので、翔くんが微妙にビビッてました(笑)。
「名前のところは”かっちゃん(相葉ちゃんのお父さんの名前かな)へ”で」って言ってたから、もしかしたら寺尾パパのサインが飾られる日も近いかもしれませんよ(絶対ないだろうけど(爆))?

相葉ちゃんのソロ曲の話になったとき、ものすごい相葉ちゃんらしい歌だって話に。「今日を楽しもう 今は戻らない」ってまさに相葉ちゃんだよねと翔くんが言ったら、ニノが「”2秒前のことは覚えてない”とかね」ってサラッと言ったら「そんなコトないよっ!」と相葉ちゃんが慌てて否定(笑)。
いや・・・、怪しいな(超失礼)。

後、カン蹴り終了後、サンバの松本さんの着替えを待ちつつ花道を歩きながらセンターステージに向かう4人(大ちゃん・ニノと相葉ちゃん・翔くん)でちょっとだけトークって感じだったんですが、相葉ちゃんが「最近アザラシ飼ったんだよ」って話を翔くんにしてたんです。
そしたら翔くんが反対側の花道を歩いてる大ちゃんとニノに向かって「(アザラシ)飼ってみたい?」って聞いたんだけど、大宮ラブラブすぎて、話を聞いてませんでした(爆)。
結局、アザラシ飼うのはイヤだとあっさり拒否してました(笑)。

■カン蹴り■
大阪最終ってことでだか、どうだかはわかりませんが、『地獄のカン蹴り』の前に普通のカン蹴りをやったんです。鬼は普通にジャンケンで決めたんですけど、一番抜けが大ちゃんと相葉ちゃん。
そしたら翔くんが「こういうのでジャンケンすると、俺とニノが残るんだよねー!!」って言ってたら松本さんが「俺もいるよ?」って言ったら(この言い方がかわいすぎた(≧▽≦)!!)、翔くんが「大体いつも・・・」って言いながら、松本さんがジャンケン勝った様子をモノマネ風にシュミレーション(笑)。結局ジャンケンの結果、松本さんが負けちゃって、ステージに倒れこんでました(笑)。その時翔くんはガッツポーズ、ニノは花道に走っていって、ビスマルク風(懐かしい!)にポーズを決めてました(爆笑)。
松本さん以外が隠れてスタート!!一番最初に見つかったのは・・・。
翔くん!!
翔くんはバックステージスタンドの親子席に隠れようとしてたんですが、スタンドの階段下りてるときに松本さんに見つかってしまいました(笑)。松本さん曰く、「そのピンクの衣装、目立つ」らしいです。まあ、あんなテカテカピンクの服を普通に着てる人、滅多に見かけませんもんね(^-^;)
次は、大ちゃん。アリーナのC1とD1の間の通路に隠れてたけど、やっぱりファンの人がザワついちゃうので、松本さんに見つかっちゃいました(笑)。アリーナ席の人、すごく普通に喋れてて、ものすごく羨ましかったなぁ・・・。
この時点で見つかってないのは相葉ちゃんとニノ。ニノはマイクで「頼むから静かにしてくれよ~~~」と焦ってましたが、次に見つかったのは相葉ちゃん。
アリーナD4のたまたま空いてる席に座って、お客さんにもらったトーマスのお面とミッキー耳のカチューシャをはめてました(笑)。松本さんに見つけられても、トーマスだと言い張ってましたが、結局ステージに戻ることに。
その時に、アリーナB1の後ろからセンターステージに登ろうとして、慌てて隠れる人影を発見!服がちょっと違うんだけど、きっとあれがニノだな?と思って、ちょっとばかり観察。そして、松本さんが相葉ちゃんのトーマスのお面の話に夢中になっている隙を狙って、ステージに上りカンをスライディング蹴り(さすが野球少年)!!
そして松本さんの負け!(松本さんガックリしてた_| ̄|○)
ステージに軽々と上って、走り出したニノを見て、『ウルトラストロングゲーム』を思い出してしまいました(^-^;)。メチャクチャかっこよかったです。
ニノが着てる服を「それ、どうしたの?」ってみんなが聞いたので、「ちょっとね、手下の。(シモベだったかなぁ?)」って言って、ステージ下にいたスタッフに「ほら!持ってけ♪」って感じで服を渡してました(笑)。
その後、地獄のカン蹴りが始まって、コレはほぼ1部と一緒。
相葉ちゃんの格好が”キャンディーズ”ではなく、”シャラポワ”に変わってました(笑)。ちなみに「東急ハンズで買った」そうです。シャラポワセット。つけ乳首付(爆)。
大宮ではちょっぴりハプニング発生!!
大Sのサングラスの右フレーム(って言えばいいの?棒の部分)が壊れて取れちゃってました(爆笑)。だから、片方だけ掛けてる状況なんだけど、片方だけだからサングラスが斜めにズレちゃうんですよね(笑)。しかも、左のフレームもセロテープで応急処置してました。翔くんに「壊れたの?」って聞かれて、静かに頷く大S。これだけで既に面白いんだもん。芸人殺しだね(違)。
サングラスによく貼ってある”UVカット”的なシールもつけたまんまで、翔くんに突っ込まれ、しかもサングラス意外に安くて(値段忘れたけど;)ビックリしてました(笑)。
松本さんのサンバは、スタッフから「松潤、なんか吹っ切れたよね」と言われてると翔くんが教えてくれました。確かに、ノリノリですもん。松本さんのつけてるキラキララインストーン付きのカツラも東急ハンズらしいですよ(笑)。2部でもノリノリの松本さんでした。

■コンサート後半■
MC明け、夏の名前』の曲紹介。ココは大ちゃんのモノマネで始まるってルールができてるんでしょうかね(笑)。1部に続き、2部では浜崎あゆみさんのモノマネで曲紹介。
その前に「好きな食べ物は?」と聞かれ「栗」と(笑)。
「キライな食べ物は?」と聞かれ「栗」と答えてました(爆)。
似てるといえば、似てたかな~~~???

『Days』の踊りが全体見渡せてよかった~!!みんな凄くキレイだった。曲も踊りも衣装も一瞬少年隊のようですが、ホントにキレイ!!というか、大ちゃんと松本さんが一緒に歌うところがもう、すごくイイ。大ちゃんのダンスも素敵だったぁ・・・。
あ。意外だったのはニノ。前半ソロでカワイコちゃんダンスを見せてもらった後だし、結構ガツガツ踊る系しか注目してみたことなかったので、こういうしっとり系のダンスも似合うなと思いました。
『RIGHT BACK TO YOU。近くから見てるときは個々の動きや顔に注目してしまったけど、遠くから見ると全体を通した魅せ方がヨカッタ!真っ暗になった時のライフセーバー(まだ言う)の動きがとってもキレイでした。これも『Yes?No?』同様、真っ直ぐ正面の位置から見るとより一層キレイなんだろうと思いました。1部では、大ちゃんと翔くんが出てきたのしか分からなかったんですが、上から見ると、相葉ちゃん→ニノ→大ちゃん→翔くんの順番で出てきたのがしっかり分かりました♪相葉ちゃんとニノがちょっと小走りにメインステージに向かって行くところがたまらなく好きです。小走り万歳(違)♪♪♪
ついに目撃。a Day~』の衝撃・大ちゃん、松本さんのラブラブツーショット!!もう、スクリーンに視線釘付けでしたっ!!大ちゃんが松本さんのコメカミほっぺあたりに「ちゅぅっ」ってしてたのーーーーーーー(鼻血全開)!!!!チョコレートいっぱい食べるより、この映像一瞬の方が出血多量の恐れがありますよ(壊)。もう、ここだけでかなり壊れたのに、松本さんからの仕返しチュウがっ・・・凹○コテッ(失神)!!!!!この瞬間、松本さんの背に隠れて見えなかったんだけど、大ちゃんが「唇うばわれちゃった・・・」って感じでセンターステージにへなへなぁって崩れたのよねぇ・・・。ホントに当たっちゃったのかなぁ。気になるところです(^-^;)。
こんなに大興奮の中、更なる衝撃がっ!!
『君のために~』で、トロッコに乗った松本さんがーーーーー!!
め、目の前ですっ!!ほぼ目の前ですっ!!!1.5メートルほど先に松本さんが笑顔で歌ってます(T-T)オロロ(失神5秒前)!!!
あんなに近くで見たの初めてだったので、動揺が隠せませんでした・・・。ちなみに松本さん、ものすごくスターなオーラを発しておられました(笑)。ホントにやられた。きっとこの大阪は潤サマDAYだったんだわ・・・。って本気で考えました。
バックステージでの『A・RA・SHI。大ちゃんの「for dream」ってトコロ。1部も相当面白かったけど、2部もかなりやっちゃってました。言葉で説明するのは難しいですが、「すっごいセクシーに悶えてる」+「メチャクチャ夢でうなされてる」÷2ってトコロでしょうか(爆)。

■アンコール■
本編終わって、アンコールは3回。
1回目は『Hero』『ココロチラリ』
2回目は『Lucky Man』を歌ってくれて、歌い終わった後、「このコンサートでは初めて歌うかな?」って松本さん。「夏っぽい曲です」って誰かが言ってたから、何かな~って思ってたら・・・。
『台風ジェネレーション』でした!夏っぽくないしっていうか、卒業ソングじゃなかったのか?これは!!と微妙に心の中で突っ込んでたら・・・。
なんと伝説のセリフ付き(大・興・奮)!!!
ニノが恥ずかしそうに「じゃあ、行ってくる」って言ってるんですよ。ちゃんと全部セリフ言ってくれたのでビックリ!で、メチャクチャ嬉しかったです。
その後何故か翔くんはラップ部分を歌わず(歌えず。かしら?)、会場全体で大合唱♪メチャクチャ楽しかったです。
3回目は『五里霧中。「We get we get the chance!!」って叫ぶのがメチャクチャ爽快でした♪去年のコンサートはこの歌の存在を知らなかったので、ココで言えて大満足!!なんだか団結力のある終わり方でした。

なんか、チョコチョコって言ってたわりに長く書いちゃいましたね・・・。それだけ楽しかったって事なので、許してください(^-^;)!!
ここまでお付き合いしてくださった方、ありがとうございました♪
そしてお疲れ様でした(ホントに;;;)!!

あ。余談ですが(まだ書くか)。
1部で翔くんが、松本さんのソロ曲の話のとき、
「最初『はぁ、はぁ』ってスゴイ言ってんの。落ち着けよっ(笑)!!」
って言ってたので、松本さんの曲の時、そこにばっかり注目してしまったんですよね・・・。しかも、ホントに『はぁ、はぁ』って言ってて、それがすごくツボに入ってしまって思わず笑ってしまいました(汗)。
ひぃぃっ(T-T)!松本さん怒らないでっ(>_<;)!!!

|

« アイドルは火山 | Main | 煎餅でアシがつく。 »

Comments

Hey There. I discovered your blog using msn. This is a very neatly written article. I will make sure to bookmark it and come back to learn more of your helpful information. Thank you for the post. I'll certainly return.

Posted by: plastische chirurgie | 09/20/2014 at 17:25

Excellent blog here! Also your website loads up fast! What host are you using? Can I get your affiliate link to your host? I wish my site loaded up as quickly as yours lol

Posted by: atlanta before after breast lift | 02/24/2015 at 18:37

Very energetic post, I loved that bit. Will there be a part 2?

Posted by: click here now | 02/25/2015 at 00:00

Hello, i read your blog from time to time and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam feedback? If so how do you reduce it, any plugin or anything you can recommend? I get so much lately it's driving me insane so any support is very much appreciated.

Posted by: click to read | 02/25/2015 at 05:17

Hi!I could have sworn I've been to this site before but after browsing through a few of the posts I realized it's new to me. Regardless, I'm certainly pleased I found it and I'll be book-marking it and checking back frequently!

Posted by: top online dating sites | 02/25/2015 at 12:24

Excellent blog you've got here.. It's hard to find quality writing like yours nowadays. I truly appreciate individuals like you! Take care!!

Posted by: get paid to take online surveys | 02/25/2015 at 13:43

Heya i'm for the primary time here. I found this board and I in finding It really helpful & it helped me out much. I hope to offer something back and help others such as you aided me.

Posted by: Hotels in Amritsar | 02/25/2015 at 17:22

Greate article. Keep posting such kind of info on your site. Im really impressed by it. Hey there, You've done a great job. I'll definitely digg it and in my opinion suggest to my friends. I'm sure they'll be benefited from this website.

Posted by: Concepcion | 03/01/2015 at 15:51

This is very interesting, You are a very skilled blogger. I have joined your rss feed and look forward to seeking more of your fantastic post. Also, I have shared your web site in my social networks!

Posted by: Teri | 03/01/2015 at 17:10

I do consider all of the ideas you have offered in your post. They're really convincing and can definitely work. Nonetheless, the posts are very short for novices. May you please lengthen them a little from subsequent time? Thank you for the post.

Posted by: Madge | 03/01/2015 at 20:35

I'm new to your website. Stumbled upon it while surfing around the net. Keep up the fantastic work. I'm hoping you update it on a regular basis because I'll be staying tuned for lots more.

Posted by: boston seo | 03/03/2015 at 07:54

Hello colleagues, good post and nice arguments commented at this place, I am truly enjoying by these.

Posted by: cash paid survey | 03/10/2015 at 13:20

I was wondering if you ever considered changing the page layout off your site? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text forr only having 1 or 2 pictures. Maybe you could space it out better?

Posted by: paid surveys reviews | 03/10/2015 at 15:20

I'm excited to uncover this site. I need to to thank you for ones time for this fantastic read!! I definitely enjoyed every part of it and I have you saved as a favorite to look at new stuff on your web site.

Posted by: Debra | 04/01/2015 at 22:29

Wilkinson, who gave birth to daughter Alijah Mary in May 2014, is now at her pre-baby weight, although she's still dieting and exercising to get toned. The reduction of calories and the increase of exercise should be approached in increments not to exceed 5% per week. A terrific technique to reduce weight will include slowly reducing the number of calories people consume daily.

Posted by: weight loss smoothies recipes pinterest | 04/02/2015 at 14:34

you are actually a excellent webmaster. The site loading velocity is incredible. It sort of feels that you are doing any unique trick. Furthermore, The contents are masterpiece. you have done a great activity in this matter!

Posted by: date cougars | 04/17/2015 at 14:11

These young ladies are not simply engaging the extent that their looks are concerned; they are even offered with the best of bodies and physical resources that are certain to bait any customer. In case of off-season, you can book an hour before you intend for an escort from your location. Ask yourself: "Is it located in a high crime rate area.

Posted by: web site | 04/20/2015 at 19:13

The reason is that without the former, the latter can never happen, and without the later, all that happened was someone read your message and moved on. The new "measures" improved control of the recycling chain, so that law enforcement officers in the monitoring process according to the law so that electronic waste can be recycled back to the formal dismantling business. However, in the current scenario, the consulting business is filled in every industry and as a sign of development, the consulting services have entered in the field of agriculture and agro related activities.

Posted by: Kandis | 04/21/2015 at 17:04

bookmarked!!, I like your site!

Posted by: kim kardashian hollywood free cash and stars | 04/23/2015 at 20:28

magnificent post, very informative. I ponder why the other experts of this sector do not realize this. You must continue your writing. I am sure, you've a great readers' base already!

Posted by: New Age Skin Cream | 04/30/2015 at 09:05

.

Posted by: payday loans instant lenders | 05/01/2015 at 16:57

Someone necessarily lend a hand to make seriously posts I would state. This is the first time I frequented your web page and to this point? I surprised with the analysis you made to create this actual put up amazing. Great activity!

Posted by: Michal | 05/07/2015 at 03:49

I like the valuable info you provide in your articles. I'll bookmark your blog and check again here frequently. I am quite certain I'll learn many new stuff right here! Good luck for the next!

Posted by: xanogen review | 05/07/2015 at 12:08

I think the admin of this site is actually working hard in favor of his site, for the reason that here every material is quality based information.

Posted by: le jeune skincare | 05/14/2015 at 01:35

Once you have used our services you will publicize our services with other net surfers ultimately because the quality is just here. Enhanced Graphical Presentation - Noticeable graphical upgrades to the game incorporate brand-new camera positions, the debut of competitor ring entrances, even better fighter facial animations, along with broadcasting from cage-side. Every time we load up the game we experience another small section, maybe a dungeon that we must traverse, or a fetch quest that opens a new area.

Posted by: Final Fantasy Record Keeper Hack | 05/16/2015 at 19:35

Welcome to cheatinfo, your number-one source activity activities, for gamecheats, computer rules and cheats together with high definition sport.

Posted by: Ninja Heroes Hack | 06/11/2015 at 17:18

It's an amazing piece of writing in favor of all the web users; they will obtain advantage from it I am sure.

Posted by: Hvac maintenance | 07/08/2015 at 09:02

Thank you, I've recently been looking for information approximately this topic for a long time and yours is the best I've discovered till now. But, what about the bottom line? Are you positive concerning the source?

Posted by: jacked muscle x reviews | 07/08/2015 at 16:29

Usedcars have been iin requirement. Learn to sell your usedcar to get a fast promote.

Posted by: Taj | 07/13/2015 at 12:03

She discusses the symptoms, how it can be cared for, and the presssing problem of talking about herpes with your lover.

Posted by: academia | 08/08/2015 at 14:48

Simply Ԁesire to say your article is as surprising. The clearness for your post is simply nice and that i can suppoѕe you are κnowledgeable in this subject. Well witgh yor permission let me to taкe hold of ƴour feed to stay updateɗ withh approɑchіng post. Thanks a million and please continue tҺe enjoyable work.

Posted by: brain boosting smoothies | 09/02/2015 at 04:14

BHA movie director Adam Brickell noted this week: "Ethylestrenol and stanozolol tend to be anabolic usefulness of anabolic steroids and hence prohibited chemical substances under language regulations of competing, whenever we want - either in training or auto racing. Consider that physical injectable androgen can bring some always negative side effects which is able to genuinely limit femininity. Sulfa treatment can aquire adverse side effects on everyone plan.

Posted by: Dewayne | 09/21/2015 at 03:41

I think this is one of the most significant info for me. And i am glad reading your article. But want to remark on few general things, The website style is wonderful, the articles is really great : D. Good job, cheers

Posted by: credits fifa 16 gratuit | 09/22/2015 at 11:05

You really make it seem so easy with your presentation but I find this matter to be really something that I think I would never understand. It seems too complicated and extremely broad for me. I'm looking forward for your next post, I'll try to get the hang of it!

Posted by: Call of Duty Black Ops 3 Cheat | 10/08/2015 at 04:50

Each province approaches basic health care a little differently, but healthcare insurance is mutual in between all the provinces except for Quebec.

Posted by: auction hero bind | 12/29/2015 at 14:38

The increasing prices created by medical insurance influence those who are not covered.

Posted by: offering medication | 12/29/2015 at 20:23

The very best thing to do is to compare animal insurance plans and fit the case history and existing health condition of your pet.

Posted by: lot head | 12/29/2015 at 21:44

Offered this huge potential in the market, the medical insurance products are ending up being top preference of insurance providers including life insurers.

Posted by: climb reduce hire | 12/29/2015 at 23:47

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/96426/5279523

Listed below are links to weblogs that reference 27日 2部(総合):

« アイドルは火山 | Main | 煎餅でアシがつく。 »