« あ~。いつのまに~・・・。 | Main | 相葉vsハッチvs菜々子(違) »

05/07/2005

理由なき反抗 -人物編①-

あんまり文章を短めにまとめる能力がないので(殴)、キャラ感想も何回かに分けさせていただきます。
ニノは書くこと、ときめきポイント(笑)共に多すぎますので、最後に。(たぶん③ぐらいになると思われます;)
①はジュディ・プレイトー・バズ( &バズ兄・ガスだっけ??)です↓

まず、ジュディ役の貫地谷しほりさん。
か・・・・かわいいっ!!と思わず思ってしまうほど、50年代ファッションと髪型がよくお似合いの(本当~~~によく似合ってました!)、お人形のように顔の小さい女性でした。羨ましいっ!そのままツイストとか踊ってても絶対全然違和感ナイと思われます。かわいかった!!
スウィングガールズ主要5人組の中でトランペットを吹いていた、わりとチャキチャキした感じの印象が強かったですが、今回のジュディのお父さんに認めてもらえない、家に帰っても居場所がない孤独感や、その孤独感が引き寄せる、若さゆえの苛立ち、強がり。バズの死によって感じる虚無感。そこから初めてジムに感じる心の安らぎとか、プレイトーに対する真の友情など、静か動かで言えば「静」、明か暗かで言えば「暗」の、演技力が左右しかねない役処を丁寧に演じられていて心を衝かれました。多分、この役をすごく下手な大根が演じてたとすると、ジュディの孤独も悲しみも「甘えてんじゃねぇぞ(`д´)ノ=3プンプンッ!」てな具合に感じる恐れが十分にあったと思います。でも、そういう想いにならなかったのは、やっぱり実力があるからなのではないかしら?パンフレットを見ると、中学生の頃から名のある研究所に所属されていたようで、さすがだなぁと改めて感じました。また、カーテンコールでは涙を流されていて、それが演技を引きずってか、楽日(私が見たのは昼公演ですが)の所為かはわからないけど、妙に初々しく思えてものすごいかわいらしかったです。(かわいい、かわいい連発ですね、私(^-^;)。好みなのかしら(笑)?)パンフレットに載っているOFF STAGEのジュディと、舞台でのジュディが別人に見えて、やっぱり女優さんってすごいなぁと思いました。5月に公開される映画にも出られるそうで(押尾学さんと吉岡美穂さんが出演されるカラオケ発明者の映画。だったと思う(汗))、これからの活躍も期待しています。

次はプレイトー役の豊永利行さん。
お坊ちゃま的・いじめられっこ的役柄が、似合うといっては何ですが;。時にコミカルに、時にシリアスに素敵に演じてらっしゃいました。プレイトーには数々の場面で感動させられ、そして泣かされました。両親に愛されたいのに、母親は留守がち、父親からの手紙は小切手とたった一行「愛する息子へ」と書かれた手紙が送られてくるのみ。学校に行っても孤独。そういった鬱憤を心の中のプレイトーと動物に浴びせる銃にぶつけていた彼が、初めて出来た友達・ジムを慕い、心配し、自分なりの方法で守るという姿を本当に胸が詰まる想いで観入っていました。「アイツらには関わらないほうがいい」とジムに言っていたのに、ジムが狙われて、ガス達に居場所を書いた住所を奪われる時も、殴られながら立ち向かっていったり、危険を知らせる為にバイクを走らせたり。上っ面だけの友達には到底出来ないことだから、ジムのこと、本当に好きなんだろうなぁって思いました。
その後、ジムの足を折ろうとするガスを、持っていた銃で撃ってしまいプラネタリウムへ逃亡。自殺を図ろうとするプレイトーと、それを説得するジムとのやり取りに本当にツラくなりました。プレイトーの人を殺してしまった後悔とか恐怖とか、これからの人生に対する不安とか。それ以上に、これから先のジムとの関係に不安を持っていることが(「捕まって遠くに連れて行かれたりしたら、ジムに忘れられるんじゃないか」とか)すごく伝わってきて、心が痛かったです。最初からずーっと暗いまま、喋らないままのプレイトーだったら、こんなに悲しくならなかったかもしれないけど、ジムと出会ってちょっとずつ変わっていって、面白い面だったり、友達想いだったり、その中でもやっぱり皆と同じように抱えていた孤独とか、そういうものが色々出ていただけにプレイトーに対する私の気持ちも大きくなっていってて(どちらかと言うとプレイトーの「叔母さん」みたいな心境ですね)、余計に悲しかった。
せつない演技に引き込まれる役者さんでした。それにしても、プラネタリウムに立てこもっている間中コメカミに銃を当てていたんですが、右腕疲れないのかなぁ?と後になって思ってしまった(^-^;)

バズ&ガス役の郭さん。
いやぁ・・・。印象的にはカッコイイ!(笑)。元々、郭さんのことは全然知らなかったのですが(汗)この間雑誌を読んでいたら「花とアリス」に出られていたそうで。その時の記事の写真ではものすご~~~く爽やかな優しそ~~~な笑顔を振りまいておられたので(笑)、悪チームのボス格を演じることが想像できなかったのですが、カッコイイほどハマってました!「そりゃぁ、コイツら(悪チームね)全員ついて行くね!」っていう、ボス独特のカリスマ性って言えばいいのかしら?そういうオーラが放たれてる感じ。チキンレースのシーンで、ジムのことを「嫌いじゃない」と言いながら「でも、やらなきゃいけない」と言うバズの気持ち、何となく理解は出来ますよね。「仲間の手前、1回やっとかなきゃな」って。やっぱりボスはボスである以上、仲間に尊敬されたり頼りにされたりすることが重要で、「ボス」っていう鎧があるから、素直に「友達に」とは言えない。みたいな。それが結局のところ災いして服が引っかかり車のドアを開けられず崖から落ちて死んでしまうという、最悪の結末を招いてしまったわけで。チキンレース直前、実はいい奴だってことが分かっていただけに、すごくショックを受けてしまいました。
一転して双子の兄、ガス(だよね?)。滅茶苦茶ワル(笑)!!なのに、Aガイルのカーディガン(爆)。余計ワルそうです。髪色もバズの時とは変わっていて、ついでに性格も相当悪くなっていて見分けは十分すぎるほどついていました。私的にちょっとだけ「え?そうなの?」と思ったのはガスが死ぬシーン。それまで滅茶苦茶ワルくて、人の話なんて知ったこっちゃねぇっ!って感じだったのに、プレイトーに撃たれて死んでいく時「本当だ、お前の言うとおりだ」みたいなことをジムに言って死んでいくのですが、何となく展開早くて、30分昼メロドラマ、最終回1週間のような(え?よく分からんですか(汗)?)超スピード和解みたいな感じに思えて、「そうなのか・・・。」と。「理由なき反抗」の原作も知らないし舞台だしで、どうもしようがないんですけども・・・。逆にどうすればいいのかを考えても、全く思い浮かびませんし、私の理解力の問題でもありそうです(爆)。すみません(恥)。


ジュディ・プレイトー・バズの感想でした。
もっと上手くまとめられたらいいんですが(-_-;)長々しちゃってて、その上読みにくくて申し訳ない・・・。
もうちょっと続く予定なので、よかったら付き合ってやってください。「春の嵐祭り」の時みたいに(笑)


|

« あ~。いつのまに~・・・。 | Main | 相葉vsハッチvs菜々子(違) »

Comments

An intriguing discussion is definitely woth comment. I think that you should wrige more on this subject, it may not be a taboo subject butt typicalloy people don't discuss these subjects. To the next! Cheers!!

Posted by: www.livejasmin | 03/06/2014 at 18:10

I rarely leave a response, however i did a few searching and wound up here 理由なき反抗 -人物編①-: PEACE!5piece. And I do have 2 questions for you if it's allright. Could it be just me or does it look like some of the responses appear like written by brain dead visitors? :-P And, if you are writing on other online sites, I would like to keep up with everything fresh you have to post. Would you list of the complete urls of all your social sites like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

Posted by: delhi call girls | 07/29/2014 at 00:48

Incredible points. Great arguments. Keep up the amazing work.

Posted by: delhi escort girls | 12/13/2014 at 23:55

You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be really something that I think I would never understand. It seems too complicated and very broad for me. I'm looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

Posted by: delhi escort | 12/15/2014 at 23:04

Superb post but I was wanting to know if you could write a litte more on this topic? I'd be very thankful if you could elaborate a little bit more. Thanks!

Posted by: escort agency | 12/24/2014 at 11:25

It's not my first time to go to see this site, i am visiting this web site dailly and obtain fastidious data from here everyday.

Posted by: delhi escort | 03/01/2015 at 05:50

I think the admin of this site is truly working hard in support of his web site, since here every material is quality based information.

Posted by: delhi escort | 03/02/2015 at 06:47

Watch Porn Online At bangalore porn

Posted by: bangalore porn | 03/08/2015 at 18:49

Thanks a bunch for sharing this with all people you actually know what you are speaking about! Bookmarked. Please additionally seek advice from my web site =). We will have a link exchange arrangement between us

Posted by: delhi escort | 03/23/2015 at 16:41

you're in reality a excellent webmaster. The web site loading velocity is amazing. It sort of feels that you're doing any distinctive trick. Moreover, The contents are masterpiece. you have done a fantastic process in this matter!

Posted by: crostata alla nutella | 05/05/2015 at 02:09

This is really interesting, You are a very skilled blogger. I've joined your rss feed and look forward to seeking more of your magnificent post. Also, I have shared your web site in my social networks!

Posted by: earthycrease1551.blogs.experienceproject.com | 05/06/2015 at 22:33

Hello every one, here every one is sharing such familiarity, thus it's pleasant to read this blog, and I used to visit this webpage every day.

Posted by: crostata alla nutella | 05/09/2015 at 01:17

Do you have a spam problem on this site; I also am a blogger, and I was wanting to know your situation; we have created some nice procedures and we are looking to exchange solutions with other folks, why not shoot me an email if interested.

Posted by: budget removalists sydney | 06/16/2015 at 21:02

Over 100 types of HPV strains have been revealed, out of which, about 40 strains cause genital warts.,|which only lasted in regards to a full week A lot of people who take antiviral medication get no side-effects, or only trivial ones. ago,|I had developed the injections in regards to a full month Natural cure of osteoarthritis should entail restoring the fitness of cartillage - supplements with hyaluronic acid and chondroitin can be of great help.

Posted by: www.fanderfalconi.com | 07/10/2015 at 16:06

It has been able to raise the reddish colored system mobile number in order that it might be for the treatment of anemia, although chromium's toxic body about the liver disqualifies that it. Halotestin is perfect for the reduced amount of unwanted by means of anatomy and this is why alot of suitable fatty would be gained and all this means several resilience to its punters. Ensure that your dosage of halotestin to up to 40mg each day; do not go further than this because you will seem encouraging more harm at your physical body. Satisfy justify your choice along w/ dose.

Posted by: Ferdinand | 09/21/2015 at 13:41

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/96426/4009380

Listed below are links to weblogs that reference 理由なき反抗 -人物編①-:

« あ~。いつのまに~・・・。 | Main | 相葉vsハッチvs菜々子(違) »