« Myojo7月号 | Main | き、気になるじゃないの・・・。 »

05/28/2005

早起きできたので。

こんなものを作ってみました。
200505281107000ゴマとタマネギのベーグル
200505281438000バナナと小豆の豆乳パン


早起きして作ろうと思ってたのはパンです。「朝一番早いのはパン屋~のおじさん♪」って感じで(知ってる人いるのかな;)早起きして作ろう!と思ったのですが、いつもと同じ時間に起きました(笑)。でも休日にいつも起きる時間よりは2時間ほど早いんですよ。で、色々試行錯誤で作りました。ところで、何故パン作りなのか、ですよ。決して大野さんに感化されたわけではなく(笑)、最近ものすごくおいしいベーグルを食べて「あ。ベーグル作りたい!!」と思ったんですよ。ゴマとタマネギの方は割と簡単に成功し、味も美味しかったんですが、問題はバナナのほう。あれも実はベーグルになる予定だったんですけども、豆乳で作ると水分の配合が難しくて、しっかりした生地になってくれなかったんです(T-T)だから、もう、そのまま焼いたみたいな(爆)。ロッククッキーみたいな見た目ですが、生地はパン生地だったんで、余計に微妙で・・・。いつかリベンジしたいと思います!!

本日のゲームニッキ。なんとか頑張って渋谷へ繰り出し、理由なきご褒美を購入したワンコ(ニノ)さん。渋谷が怖いっていうの、分かります!!と言っても、東京全然詳しくありませんが、若者がいっぱいいる所って怖くないですか?私は、地元の中心地あたりにある、汽車公園ってところが怖くて仕方ありません(爆)。こんな片田舎の中心地と渋谷を比べるのもおかしな話ですが、とにかく怖いのよ・・・。いつも車で通るだけなんですが、歩いては通りたくないとこだなって普通に思います。一応、まだまだ若者のつもりではいるんですけども。まだ高校の制服とか着れるんじゃないかとか思いますけども(それはムリだろ)。なんか、スケボーやってるYOYO系(翔くんではナイ)の兄ちゃんと、地べたに座ってヴィトンのバッグ持って”ほげぇ~”とそれを眺めてるギャルな姉ちゃんがちょっと怖いです。こんなんで東京行けるのかしら(汗)。えぇーっと。話を戻して(^-^;)。
ニノのご褒美内容・・・。30分悩んで買った、めっちゃ高い買い物(本人談)。なんとなく調べてみて(あの品番見て調べた人結構いると思うのよ。ね?ね?調べたデショ??)、納得の高価格でしたよ・・・。ペアで買ったら、15万ぐらいになるよね?そうか・・・。でも、泣くほどイイものだったみたいだし、理由なきを演じた自分へのご褒美なら、これまた納得の買い物かも。
ちなみに二宮さんの質問に答えます。私は自分にご褒美あげまくりですよ。えぇ。ほぼ嵐関連ですけどもね(笑)「頑張ってんだから、雑誌で癒されちゃいなよ」とか。「有給とってコンサート行きまくっちゃいなよ」とか(笑)。いつもカードで買い物するとき「ご褒美、ご褒美♪」と言って、翌月の引き落としに凹んだりしてます(もう、どうしようもナイな、私)♪私もニノみたいに「たまに」ご褒美ってカタチを取りたいと思います。来月から(オイ)。

|

« Myojo7月号 | Main | き、気になるじゃないの・・・。 »

Comments

あやこさん、私も遊びに来させてもらいました♪
ニノの自分へのご褒美のお値段、
調べようと思いながらうっかりしてまして
おかげでだいたいわかりました!
ありがとうです(笑)
ほんとに嵐ファンやってたら、
ずーっと自分にご褒美あげてる状態ですよね(苦笑)
まっそれで幸せだから、やめられないワケで♪

Posted by: Naomi | 05/29/2005 at 23:54

Naomiさん、いらっしゃいませ~★
やっぱりご褒美の値段、気になりますよね(笑)
私には到底手が出せない値段だなって思いましたが、
今まで嵐さんに使ってるお値段総計、考えると・・・。
フフフ(壊)手、出してる気がしますね(笑)
そうですよね。それが幸せだから止められない!!(というか、全く止める気もないですよね♪)
きっとニノも、幸せだから止められないんでしょうね(笑)
結局のところ、私達も、ニノも自己ご褒美で幸せだってコトですね!!(ムリヤリかなぁ;)

Posted by: あやこ | 05/30/2005 at 00:34

Very nice post. I simply stumbled upon your weblog and wanted to mention that I've truly loved browsing your blog posts. After all I'll be subscribing for your feed and I hope you write once more very soon!

Posted by: Best Dating Sites | 01/13/2015 at 01:10

Paragraph writing is also a fun, if you be familiar with then you can write if not it is difficult to write.

Posted by: Best Dating Sites | 01/19/2015 at 14:13

I'm really loving the theme/design of your weblog. Do you ever run into any browser compatibility issues? A couple of my blog audience have complained about my blog not operating correctly in Explorer but looks great in Chrome. Do you have any solutions to help fix this problem? blogesaurus.com quest bars

Posted by: Quest protein bars canada gnc | 01/24/2015 at 03:27

My programmer is trying to convince me to move to .net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses. But he's tryiong none the less. I've been using Movable-type on several websites for about a year and am concerned about switching to another platform. I have heard fantastic things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress content into it? Any help would be really appreciated!

Posted by: Imagenes De Mujeres Lindas Del Mundo | 01/29/2015 at 09:04

This design is steller! You most certainly know how to keep a reader entertained. Between your wit and your videos, I was almost moved to start my own blog (well, almost...HaHa!) Wonderful job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it. Too cool!

Posted by: free download full version minecraft | 02/09/2015 at 00:16

My brother recommended I might like this web site. He used to be totally right. This publish actually made my day. You can not believe simply how so much time I had spent for this information! Thank you!

Posted by: minecraft Free download | 02/12/2015 at 00:03

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this post plus the rest of the website is really good.

Posted by: ของแถมนม | 09/22/2015 at 06:13

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/96426/4318122

Listed below are links to weblogs that reference 早起きできたので。:

« Myojo7月号 | Main | き、気になるじゃないの・・・。 »